Volby se rychle blíží! Strany a hnutí sází na volební klipy

Poslanecká sněmovna

Volební klipy zažívají díky sociálním sítím renesanci. Politické strany na ně letos hodně dají. Například v nejnovějším volebním klipu TOP09 Miroslava Kalouska s trochou nadsázky zabije volební heslo jeho strany.

K ostré satiře a osobité propagaci mají tradičně blízko i Piráti. „Všichni kradou, povídal, opakoval čtyři roky. Jen k tomu nedodal, že mezi ně patří taky,“ zpívá Ivan Bartoš v klipu.

„V Čechách obzvláště funguje, když je postavený na vtipu, nadhledu, černém humoru, tak může zapůsobit,“ uvedl politolog Jan Kubáček.

Hnutí ANO zveřejnilo volební spoty, ve kterých Andrej Babiš kritizuje tradiční politické strany: „Vy mu rozumíte? Já ani slovo. Blábolení od tradičních politiků jsme slyšeli spoustu.“

Hnutí ANO v klipech sází hodně na svého lídra. A osobitost volebních klipů prý také u voličů slaví úspěch. Osobní je i například volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek, který vzpomíná na svého otce: „On pracoval v padesátých letech jako závodní lékař v hutích na Ostravsku a postavil se za lepší pracovní podmínky dělníků.“

„Politici si začínají uvědomovat, že volební klipy mají smysl, že není třeba a není vhodné je podceňovat,“ doplnil Kubáček. Dalším často používaným prvkem ve volebních klipech jsou emoce.

Je otázkou, kolik jednotlivé strany za své klipy utratily, nicméně letos se už celkově musejí vejít do limitu pro volební kampaň, který je 90 milionů korun.

Author: Mediafax

Zprávy převzaté z agentury Mediafax. Aktuální dění sleduje tým 120 reportérů, editorů, fotografů a grafiků, kteří mají zkušenosti z tištěných i elektronických médií. Agentura Mediafax má také k dispozici vlastní síť regionálních zpravodajů na 24 místech České republiky.

Sdílet příspěvek