Šmejdi mají novou taktiku, jak vás obrat o peníze. Takto se ubráníte!

Agenti na předváděcích akcích

Stále drzejší praktiky používají nepoctiví prodejci elektřiny a plynu. Podle právníka Tomáše Panáčka existují na trhu dodavatelů energie dvě skupiny prodejců. Ta první skutečně hájí zájmy svého klienta, což se projevuje vstřícným přístupem k zákazníkům. Druhou skupinu tvoří takoví dodavatelé, kteří vymýšlí stále nové praktiky s cílem získat zákazníka a poté ho už nepustit. To se bohužel týká valné většiny dodavatelů.

Panáček, který je také ombudsmanem sdružení spotřebitelů Licit, proto vyzývá k obezřetnosti. „Rozhodně nikdy žádné smlouvy nepodepisujte ihned. Máte právo si smlouvu v klidu přečíst a poté se rozhodnout. Obchodník, který naléhá na podpis, využívá řadu obratných argumentů a nenechává prostor se řádně se smlouvu seznámit, nebude dle mého názoru poctivý. Nedůvěřujte ústním slibům, nepodepisujte nic, co si nepřečtete, a nenechávejte se zastrašit,“ radí právník.

Pozor byste si aktuálně měli dát na zprostředkovatele zvané energetické kanceláře či aukční domy, kteří se spotřebiteli uzavírají smlouvy nazvané jako přihláška, objednávka apod. „Tyto firmy vždy ujišťují, že je vše zdarma a nezávazné, že se nejedná o smlouvu o dodávkách elektřiny či plynu, ale pouze o přihlášku do soutěže. Spotřebiteli v ní přislíbí, že pro něj vyberou nejvhodnějšího dodavatele. Jenže už vás neupozorní, že pokud se vám výběr nebo ceny nebudou zamlouvat a nebudete se řídit jejich doporučením, zaplatíte smluvní pokutu,“ upozorňuje Panáček.

Než podobnou smlouvu podepíšete, vždy byste se měli poradit s odborníkem. Podle energetického zákona máte navíc právo smlouvu vypovědět do 15 dnů ode dne plánovaného zahájení dodávek energie. „Pokud tohoto práva využijete, nemůžete být sankciováni,“ dodává Panáček.

Pokud nemáte vlastního právníka, je jednou z možností, kam se obrátit, právě Licit ombudsman. Ten se bezplatně věnuje právním problémům členů sdružení, kterými se může stát každý.

Author: Mediafax

Zprávy převzaté z agentury Mediafax. Aktuální dění sleduje tým 120 reportérů, editorů, fotografů a grafiků, kteří mají zkušenosti z tištěných i elektronických médií. Agentura Mediafax má také k dispozici vlastní síť regionálních zpravodajů na 24 místech České republiky.

Sdílet příspěvek