Napětí kolem billboardů vrcholí: Od silnic musí zmizet do půlnoci

České vlajky na dálnicích

Zákon, který zakazuje umístit ve vzdálenosti 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic prvních tříd kvůli bezpečnosti veškeré plakátovací reklamní plochy a který začal platit prvního září, zatím provozovatelé billboardů nedodržují. Podle nich stačí, že z většiny plakátovacích ploch odstranili reklamy.

„Podle nás jsme zákonu vyhověli tím, že jsme z reklamní plochy udělali plochu se státní vlajkou,“ myslí si mluvčí Svazu provozovatelů venkovní reklamy Lukáš Váňa.

Jiný názor má ale ministr dopravy Dan Ťok: „Situace je zcela jednoznačná, dneska platí zákon tak, jak je napsaný.“

Od dnešní půlnoci, kdy vyprší lhůta 5 pracovních dnů, kdy měli majitelé plakátovacích ploch billboardy odstranit, začne Ředitelství silnic a dálnic monitorovat situaci přímo v terénu a problémové poutače postupně zakrývat a odstraňovat – náklady pak bude vymáhat po jejich majitelích.

Problémové jsou přitom třeba reklamní plochy na mostech nad dálnicemi, ani ty zatím nikdo neodstranil. Nemluvě o silnicích prvních tříd, i tady je zatím ticho po pěšině.

Zmizet by mělo zhruba tři tisíce z celkových asi 25 tisíc poutačů. Se samotným odstraňováním billboardů se začne podle odhadů už během září.

Mnohé billboardy nahradily české vlajky, ale ani ty podle některých nemají podél silnic co dělat. Sdružení Kverulant, které proti billboardům bojuje od začátku, podalo k Nejvyššímu státnímu zastupitelství v Brně trestní oznámení na jejich provozovatele. Vlajky na reklamních plochách na sebe totiž podle nich poutají ještě více pozornosti a ohrožují řidiče ještě více, než reklamy.

Author: Mediafax

Zprávy převzaté z agentury Mediafax. Aktuální dění sleduje tým 120 reportérů, editorů, fotografů a grafiků, kteří mají zkušenosti z tištěných i elektronických médií. Agentura Mediafax má také k dispozici vlastní síť regionálních zpravodajů na 24 místech České republiky.

Sdílet příspěvek