Měly už být pryč, na billboardech u D1 se ale objevily nové reklamy

Billboard

Reklamní poutače blízko dálnic a silnic první třídy měly zmizet do prvního září, uběhly dva měsíce a většina je stále na svých místech. Zatímco po některých billboardech zbyly už jen betonové základy, na dalších se objevují nové reklamy a to přímo u dálnice D1.

„My jsme se zvlášť na tuto záležitost ptali našich obchodních partnerů a byli jsme ujištěni, že billboardy na kterých je naše reklama jsou v souladu s platnou legislativou,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Radek Joklík.

„Je to reklamní zařízení, které se nachází jednoznačně v ochranném pásmu dálnice, i toto reklamní zařízení bylo zadokumentováno pracovníky ředitelství silnic a dálnic a podali jsme stejně tak jako ostatní na ministerstvo dopravy,“ reagoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Svaz provozovatelů venkovní reklamy s tím ale zásadně nesouhlasí. Podle něj totiž tento i některé další billboardy u dálnice stát mohou. A to kvůli díře v zákoně.

„Jedná se o bigboard společnosti BigBoard Praha, který je zcela v souladu s aktuálně platnou legislativou. Nachází se totiž v tzv. „souvisle zastavěném území obce“, kde neplatí ochranné pásmo 250m, nově zakazující výskyt billboardů,“ reagoval Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Definice je podle svazu tak složitá, že často ani stavební úřady nevědí, jestli se o souvisle zastavěné území jedná. „Ta reklamní zařízení jako taková už tam dávno neměla být, hrozí jim to, že budeme vymáhat na jejich sundání, rozmontování a také tam může být určitá pokuta, pokud by se ukázalo, že jde o přestupek,“ uvedl mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

O to, zda budou moci některé reklamní plochy u dálnic a silnic prvních tříd zůstat tak budou nejspíš válčit právníci. Svaz provozovatelů venkovní reklamy totiž zatím ministerstvu dopravy ustoupit nehodlá.

Author: Mediafax

Zprávy převzaté z agentury Mediafax. Aktuální dění sleduje tým 120 reportérů, editorů, fotografů a grafiků, kteří mají zkušenosti z tištěných i elektronických médií. Agentura Mediafax má také k dispozici vlastní síť regionálních zpravodajů na 24 místech České republiky.

Sdílet příspěvek