Loterie EET: S účtenkami můžete soutěžit o tyto ceny! PŘEHLED

Registrační pokladna - ilustrační foto

Ministerstvo financí spouští projekt účtenková loterie pojmenovaný „Účtenkovka“. Její princip spočívá v tom, že občané přihlášení do soutěže posílají doklady EET, které získaly od obchodníka a pokud jejich účtenku vylosují, dostanou hodnotné ceny.

Podle náměstkyně ministra financí pro daně a cla Aleny Shillerové budou každoročně rozděleny peněžité i věcné ceny ve výši celkem 65 milionů korun.

A prvních pět výher má být skutečně motivujících. Jackpot je v hodnotě jednoho milionu korun, další vylosovaní dostanou osobní automobil, 300 000 Kč a 200 000 Kč. Ostatní se pak musí spokojit s nižšími výhrami v řádu desetitisíců a stovek korun.

Slosování bude probíhat vždy 15. den v měsíci. Aby se předešlo situacím, kdy si třeba zákazník bude rozdělovat nákup na menší části, aby měl více účtenek a tím pádem větší šanci vyhrát, bude moci do loterie přihlásit od jednoho obchodníka jen jednu účtenku vydanou v konkrétní den. Náměstkyně ministra vyjádřila obavy, že by se tvořily v obchodech zbytečně dlouhé fronty.

Ministerstvo financí se inspirovalo Slovenskem a z Tchaj-wanem, kde podobné akce již proběhly. Slibuje si od toho, že zákazníci budou více motivováni brát si účtenky. Podle ministra financí Andreje Babiše to má pomoci narovnat podnikatelské prostředí.

Právě ze Slovenska ale přicházejí varování, že zájem o účtenkovou loterii rychle opadá. „Účtenková loterie byla jako ohňostroj. Udělala dojem, oslovila zejména důchodce, ale reálný efekt nepřinesla. Dnes je to mrtvý pacient udržovaný při životě dotováním výher ze zisku státní loterijní společnosti,“ řekl TV Nova analytik Bratislavského institutu Radovan Ďuran.

Do „Účtenkovky“ bude možné se přihlásit přes web nebo mobilní aplikaci. Ministerstvo ještě upřesňuje konečnou verzi pravidel. Loterie by měla začít během několika měsíců.

Author: Mediafax

Zprávy převzaté z agentury Mediafax. Aktuální dění sleduje tým 120 reportérů, editorů, fotografů a grafiků, kteří mají zkušenosti z tištěných i elektronických médií. Agentura Mediafax má také k dispozici vlastní síť regionálních zpravodajů na 24 místech České republiky.

Sdílet příspěvek