Brno představilo plány na stavbu metra. Říkají mu DIAMETR

Brno - Náměstí Svobody

Podle plánů by metro v Brně jezdilo každých pět minut a mělo by 15 stanic, z toho sedm podzemních. Navíc, by mělo propojovat i města Tišnov nebo Slavkov. Cestujícím by se vybudováním metra zkrátila doba přepravy na polovinu. Informovala o tom MF Dnes.

V nadcházejících dnech by měla být uveřejněna studie proveditelnosti. Před šesti lety činil odhad výstavby metra částku zhruba 23 miliard korun. Město ani kraj si to však nemohou dovolit, a tak by byla nutná finanční pomoc státu.

Brněnští politici proto usilují o to, aby se výstavba metra spojila se stavbou nového nádraží v Brně. „Už jsme zadali projekční přípravu pro jeho napojení na nové nádraží. Diametr podporujeme a vidíme v něm velký potenciál,“ uvedl pro deník krajský náměstek pro dopravu Roman Hanák.

Diametr není složenina slova dietní – metro, ale název je odvozen z geometrického pojmenování průměru tělesa – v případě Brna průřezu městem

Správa železnic však v plánu nového nádraží metro nezahrnula. „Případný budoucí diametr se v plánu nezohledňoval, což bylo jasně stanoveno také v zadání,“ uvedla pro deník Kateřina Šubová, mluvčí Správy železniční dopravní cesty. Stavba nádraží navíc začne nejdříve v roce 2020.

Author: Mediafax

Zprávy převzaté z agentury Mediafax. Aktuální dění sleduje tým 120 reportérů, editorů, fotografů a grafiků, kteří mají zkušenosti z tištěných i elektronických médií. Agentura Mediafax má také k dispozici vlastní síť regionálních zpravodajů na 24 místech České republiky.

Sdílet příspěvek